Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Har knopp i håret.

Publicerad 2014-03-02 20:08:00 i Allmänt

 
Äntligen mars!
 
Nu är årets värsta period över, hoppet om våren lever i allra högsta grad och humöret är - i alla fall hyfsat ofta - på topp. 
 
Torsdagen var visserligen ingen bra dag, jag var besviken på mej själv och besviken över att jag inte hört nåt angående tjänsten och livet var allmänt blä. Men en dag av sju kan man stå ut med, resten av veckan har varit riktigt bra och nådde sin kulmen nu i helgen. Gårdagen spenderades med Vicki och Stefan, vilket alltid är lika mysigt. Det blev en heldag som inleddes med Frost (typ VÄRLDENS bästa och mysigaste film, ni måste verkligen se den!) och följdes av hemlagad pizza, Andra chansen, key lime pie och hemmamys. Fint!
 
Vi unnade oss en taxi hem, vilket var en upplevelse i sej med tanke på vilken taxichaufför vi fick. Han hette Clarence och lyssnade på housemusik på högsta volym som han dirigerade i luften ända hem till Trånkan. När han släppte av oss på vår uppfart passade han på att delge oss sitt livs historia. Älskar att bo på ett ställe där man träffar så märkliga människor jämt och ständigt. Eller okej, ibland kan det bli lite för mycket, men när man är på humör för det (som igår), då är det jäkligt härligt. 
 
Idag har vi varit på kalas hos Fredriks morfar som blir 85 år idag. Massa gott att äta och massor av glada människor. Det gjorde att saknaden efter min familj blev lite mindre. Hade så gärna varit med på Aldes kalas som var igår, men eftersom jag jobbade till 17 i fredags funkade det inte att åka; fredag kväll till söndag dag är lite för kort tid för att åka så långt. Kan inte fatta att han är fyra år nu, mosters lilla bus.
 
Som sagt, är riktigt nöjd med helgen. Känns alltid bra att ägna sej åt sånt som är viktigt. En ansträngande vecka väntar, med jobb sex dagar i rad. Det kommer bli tufft, men ingenting jag inte klarat förut.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela