Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Glad och förväntansfull.

Publicerad 2015-05-27 19:27:05 i Allmänt

 
Jag är  inne i en väldigt bra period och känner mej tacksam över det. Går nu den tredje veckan av en fyra veckor lång utbildning som varit riktigt givande. På lunchen skickade jag in inlämningsuppgiften som skulle vara inne senast idag, vilket betyder att jag har en helt ledig kväll. Och ledigt ska det bli. Hade egentligen kunnat göra tio saker här hemma som skulle behöva tas itu med, men jag tänker strunta i det och bara njuta i soffan. 
 
Imorgon har 140 av graviditetens 280 dagar passerat. Halva tiden!! Helt galet. Fortfarande känner jag inte av särskilt mycket av graviditeten, förutom att jag såklart har en betydligt större mage (vilket ska kommenteras av alla i tid och otid, och det är ju tur eftersom jag inte har märkt det själv...) En annan "biverkning" är att jag blivit känsligare, vilket jag inte trodde var möjligt. Det kan räcka med att jag tänker "åh, vad den här låten är bra!" när det kommer nån gammal favorit på Spotify för att det ska bränna till ordentligt i ögonvrån. Helt otroligt. Haha. 
 
Men det är ju ganska logiskt att det blir så. Det måste ju vara kroppens och själens sätt att förbereda sej på den enorma kärleksvåg som kommer skölja över en när det lilla knytet kommer upp i famnen för första gången. 
 
En annan anledning till att jag känner mej väldigt glad just nu är att vi snart åker till Pariiiis!
Den 11 juni bär det iväg och det ska bli SÅ kul! Jag måste dock se till att uppdatera min garderob innan dess, jag har så SJUKT skralt utbud. Inte så mycket för att saker inte passar, för jag kan ha det mesta fortfarande, utan för att det är gammalt. Och tråkigt. Och gammalt. Och det går inte för sej när man ska till Paris. Målet är att hitta THE DRESS. Typ som Carrie i Sex and the city när hon ska flytta dit. Okej, inte en likadan, för den var inte så himla snygg egentligen. Men känslan...Ja, ni fattar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela