Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

It's alive!

Publicerad 2014-01-17 15:36:52 i Allmänt

 

Eh, ja.... Gott nytt år?

Jag menar, det har ju bara gått lite av halva januari, så det är väl på sin plats. ;)

Det var lite av en chock att komma tillbaka till en riktig vargavinter efter två varma veckor, men hellre snö än regn! Och jag har faktiskt köpt termobyxor (kanske smartaste köpet nånsin) så INGET kan knäcka mej den här vintern.

Hursomhelst. Vietnam-resan var alldeles fantastisk, och jag har alldeles för mycket att berätta och alldeles för lite tid innan jag ska iväg. Nästa inlägg (på söndag kväll kanske? Jag ska verkligen försöka!) kommer att handla om resan och då slänger jag upp lite bilder också.

I övrigt har jag väldigt mycket att se fram emot det här året. På lång sikt är det naturligtvis bröllopet och lite stenar som (förhoppningsvis) har satts i rullning. På kort sikt så är jag så himla glad över att jag får träffa mina tre bästa vänner inom loppet av en vecka. Nästa helg väntar nämligen min och Sofies reunion-helg, a.k.a. Pärlhelgen, a.k.a. Så mycket nostalgi att man nästan dör-helgen. Den kommer naturligtvis utspela sig i Göteborg, en stad som inte är min längre, men som alltid kommer att vara min på något vis ändå. Och som definitivt var VÅR när det begav sej. Herregud vad roligt vi haft när vi rumlat runt. Och herregud vad roligt vi SKA ha. Om än kanske lite lugnare den här gången...haha. Men ändå. Är så lycklig över att äntligen få kvalitetstid med henne, det var skamligt längesen sist.

Sofie anländer på kvällen på fredag, men jag åker redan tidigt på morgonen så att jag får chansen att hänga en dag med Isabelle och Charlie som jag inte träffat ännu. Också skamligt, i ordets rätta bemärkelse, men så är det när avstånd och scheman kommer och sätter käppar i hjulet. Hursomhelst; jag längtar så! Bästis- och bebismys!

Jag behöver dock inte vänta till nästa helg för bästishäng; nu ska jag strax bege mej iväg mot Vickis del av stan. Det blir umgänge utan våra män idag, det var längesen nu! Plockmat, ansiktsmasker, skräckfilm och mjukisbyxor väntar.

Vad fint jag har det ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela