Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Nya tag.

Publicerad 2013-10-14 15:25:47 i Allmänt

 
Igår fick jag fylla på med lite välbehövlig energi. Jag ÄLSKAR verkligen söndagar, det har kommit att bli min nya favoritdag på veckan. Har en känsla av att jag skrivit det förut, men då konstaterar jag det helt enkelt igen. Söndagar har ett inbyggt lugn i sej, det är kravlöst och allt man eventuellt lyckas uträtta ses som en bonus. 
 
Igår eldade vi upp allt vårt trädgårdsavfall som vi samlat på oss sen i somras. Det var, milt uttryckt, en hel del och det tog flera timmar innan allt hade brunnit upp. Som avslutning grillade vi korv över glöden och det blev en riktigt god söndagsmiddag. Oväntat besök blev det också; Jonna och Oskar kom förbi och sa hej. :) Dom hade varit på ett ärende i Skogås och stannade till för lite fika. Himla mysigt att ses en stund!
 
Och mysigheterna fortsatte eftersom vi åkte in till stan på kvällen för att gå och se filmen om Monica Zetterlund. RIktigt bra film, och framförallt en fantastisk Edda Magnason
 
Måndag, och en intensiv vecka framför mej. Idag och imorgon är det nattpass som gäller, på onsdag är det "sovdag", torsdagen är ledig och på fredag, lördag och söndag väntar kvällspass. Puh. Efter det kommer jag andas ut ganska rejält, för nästa vecka blir betydligt lugnare, tack och lov. 
 
Men en dag i taget, i vanlig ordning. Sitter med toning i håret just nu. Tiden flyger iväg med sån fart att det känns som att Kampen Mot Utväxten är något som utkämpas hela tiden. Likadant är det förresten med lövkrattandet - det har blivit en omgång med räfsan idag också, nämligen. Var det inte alldeles nyss jag gjorde samma sak? 
 
Nu ska jag skölja ur färgen, ta en varm dusch och lägga mej och läsa/vila som uppladdning införa nattpasset. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela