Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Matsalspiff.

Publicerad 2013-11-29 16:47:19 i Allmänt

 
Förra veckan började vi göra om i matsalen; projekt "få bort dom pissgula väggarna" påbörjades. När jag säger "vi" är jag förresten orättvis, för det är Fredrik som har slitit och gjort så gott som allt jobb. Åtminstone allt det tråkiga. Har målat två väggar iaf! Nu är det inte så mycket kvar, förhoppningsvis kommer allt bli klart i helgen. 
 
Jag hoppas verkligen det, för på söndag är det ju första advent! Det kryper i kroppen på mej nu, vill storstäda huset, sätta i ordning allting och plocka fram adventsljusstakarna. Men det får bli på söndag istället. Tänk, så mysigt det kommer bli. :)
 
På tal om mysigt, förra veckan åkte jag till Gislaved och var där i hela fem dagar. Det är iofs en sanning med modifikation för Lotta och jag tillbringade ett dygn i Ullared. Tillsammans med resten av landets invånare, kändes det som. HerreGUD vilket kaos. Men det var värt det ändå, för jag handlade så otroligt mycket bra. Vinterskor, finstövlar, alla julklappar till barnen, lite julpynt, tröjor, termobyxor, pyjamas, Saltkråkan-boxen (jippie!), ljus så jag kan sälja och lite annat smått och gott. Asnöjd!
 
Det kändes underbart med en långledighet. Och idag har jag räknat ut att det bara är 15 arbetspass kvar tills det är SEMESTER. Då ska tilläggas att två av dom passen är "softa" personal- och samkvämsdagar. Faktum är att jag i december kommer ha det bästa schemat på hela året, vem hade kunnat ana det? Att jag ska jobba julafton och juldagen har jag förlikat mej med för längesen, för mej är ju den mysigaste perioden INNAN jul och den kommer jag kunna njuta av mer än vad jag brukar eftersom schemat föll ut så bra. 
 
Nattpass väntar nu, tre på raken. Är riktigt laddad! Skönt att hinna äta middag med Fredrik först. Och innan han kommer hem ska jag passa på att spela lite jullåtar. Min gitarr har stått orörd alldeles för länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela