Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Måndag = Molanders.

Publicerad 2013-03-18 08:49:24 i Allmänt

 
Och så var det en ny vecka och den intensiva körutbildningen är ett minne blott. Fast det är iofs en sanning med modifikation, för förhoppningsvis kommer jag minnas det jag lärt mej där och försöka integrera det ordentligt i mitt fortsatta körande.
 
Kan såhär i efterhand konstatera att veckan var över förväntan och att det kändes riktigt kul att få lära sej saker av så engagerade, respektfulla och professionella instruktörer. Högsta betyg!
 
Den här veckan är det verkligheten som gäller igen. Dock får den vänta ännu en dag, för eftersom jag följer min instruktörs schema betyder det att jag är ledig när han är ledig. Och det är han idag! Jobbar bara tisdag, onsdag och torsdag den här veckan, vilket är så lyxigt att jag nästan skäms. Dock behöver jag inte skämmas särskilt länge eftersom det alltid kommer tillbaka i slutändan, som Fredrik konstaterade igår. Nästa vecka blir det nattpass, bland annat på Långfredagen och Påskafton, men det ska bli roligt! Och jag kommer att ha gott om tid att trycka i mej påskgodis ändå. ;)
 
Snart blir det lite träning och vad resten av dagen ska innehålla tror jag att jag har någorlunda koll på. Som det ser ut nu blir det lite mysshopping i Gamla stan (varför är jag inte där oftare?) och några avsnitt av Girls.
 
Eftersom det är måndag kan jag passa på att tipsa om en himla mysig serie som går på SVT. Visserligen brukar vi se den på SVT Play, men måndagar är alltså själva sändningsdagen. Jag tyckte att serien var okej i början, inte mer, men nu har jag blivit ganska förtjust. Framförallt i EvaBritt Strandbergs och Lars-Erik Berenetts skildring av ett gammalt par som under allt det där irriterade och bitska älskar varandra en hel del.
 
 
En klart sevärd serie. Tips!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela