Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Sommaren fortsätter!

Publicerad 2013-07-28 19:34:32 i Allmänt

 
 
Idag är det dags för mitt fjärde arbetspass. Jag har därmed tagit steget från aspirant till "riktig" och det känns himla bra! Det är väldigt fint att äntligen vara en i gänget. Visserligen har jag inte känt mej annat än välkommen ända sen första dagen, men det var en skön etapp att klara av. För nu minsann, finns det ingen återvändo. 
 
Fortfarande, och för en låååång tid framöver, känns alltid väldigt nytt och ovant. Men det är samtidigt en förmån att lära sej nya saker på jobbet varje dag.
 
Och bara för att semestern är slut betyder ju inte det att sommaren är det. Sen i måndags kväll har vi varit kattvakter åt Gaston. Han får vara ute i sele och koppel flera timmar varje dag (idag blev det hela sju timmar!) och allt flyter på bra. Det är en sån lyx att kunna vistas så mycket utomhus även för oss tvåbenta. Häromdagen låg vi i skuggan på gräsmattan i flera timmar och ömsom löste korsord, ömsom slumrade. Jag hoppas att den här fantastiska sommaren vill stanna kvar läääänge, länge. 
 
När jag går av mitt nattpass imorgon bitti har jag några dagars ledighet att se fram emot. Och vilken ledighet sen! Imorgon eftermiddag kommer Isabelle äntligen hit och Skåne-gänget är i stan hela veckan. 
 
Tror att det kommer bli några riktigt fina dagar. 
 
Nu blir det kvällsmat - fläskpannkaka med rårörda lingon - och en film innan det är dags att springa (bokstavligt talat, jag köpte en löparväska igår!) till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela