Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Lex Ferenda, Mello, Remi, visning och kalas.

Publicerad 2013-02-03 11:15:47 i Allmänt

 
Ovanstående är precis vad min helg har handlat om. Är mycket nöjd med variationen, måste jag säga!
Men helgen är ju faktiskt inte slut än; söndagen har precis börjat. Jag har slutat se söndagen som en tråkdag, faktum är att jag uppskattar den mer och mer. Det finns inga som helst krav på söndagar, så allt man eventuellt hittar på känns som en bonus.
 
Hursomhelst. Igår åkte jag hem till Helena, planen var att vi skulle spela in några låtar. Tidigare har vi bara spelat in rakt in i telefonen, och av förklarliga skäl blir ju inte ljudet det bästa. Tyvärr strulade det programmet vi  hade tänkt använda och plan B erbjöd inte lika god kvalitet. Vi bestämde oss för att göra det bästa av situationen och spela in ändå. Med tanke på att vi sjöng och spelade rakt in i datormikrofonen plus att vi inte har gjort nån mixning överhuvudtaget blev det faktiskt förvånansvärt bra. Dessutom är det grymt nyttigt att nöta, nöta, nöta. Är så imponerad av hennes förmåga att skriva bra låtar!
 
På kvällen kom Vicki och Stefan över, det var dags för Melodifestivalen, en tradition det inte kommer på frågan att missa! Fredrik lagade en kalasgod middag och det blev en riktigt trevlig kväll, trots kassa tävlingsbidrag. När spektaklet var över satte vi oss i köket igen och spelade Remi, världens roligaste spel! (Vicki, jag har f.ö. hittat den svenska versionen, Rummy kallas det här! Yaaay!)
 
Om en stund ska vi ägna oss åt vårt nya söndagsnöje, dvs gå på några lägenhetsvisningar, och ikväll blir det kalas. Fredriks mamma fyller år!
 
Det har varit en bra och viktig helg på många sätt. Har samlat ny energi och kommit underfund med vissa saker. Ser fram emot den kommande veckan; imorgon ska vi öva hela dagen och i slutet av veckan är det ren och skär verklighet som väntar. Mina första arbetspass ute! Gud, vad spännande!

Kommentarer

Postat av: Vicki

Publicerad 2013-02-04 14:38:41

AEH, haaar du?? Rummy låter iofs en aning efterblivet, men GÖTT att det finns! Måste finnas ett Remi på varje plejs, så är det bara.
Nu ska jag sms:a dig och boka Dexter-dejt! Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela