Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Summering.

Publicerad 2013-12-26 17:11:14 i Allmänt

 
Och så var julen över. En ganska konstig jul för min del, eftersom jag jobbade 14-23 både på julafton och på juldagen. Hann lyckligtvis fira lite jul ändå, eftersom vi åkte till Småland dagarna innan. Det blir ju dock aldrig riktigt samma sak, och det kändes ganska tungt att dra på sej uniformen med vetskapen om att resten av familjen var samlad. Känns dessutom extra tråkigt att inte ha träffat Skåne-familjen alls. Men det blir fler jular!
 
Och fler andra, vanliga dagar. Lyckligtvis. 
 
Idag är det dock ingen vanlig dag, för det är en annandag. Och dessutom dagen då vi åker till VIETNAM!
 
Egentligen är det helt galet av mej att sitta och blogga nu, men enda anledningen är att vår skjuts blev en kvart försenad. Så det blir ett übersnabbt inlägg. 
 
Det kommer bli helt fantastiskt att åka iväg till solen, fira vår tvåårsdag i en annan världsdel och upptäcka en massa häftiga platser. Och, icke att förglömma, njuta av sol och bad. 
 
Dessutom blir det ju nyårsfirande under tiden vi är borta. Därför tänkte jag göra en liten summering av 2013. Med betoning på liten. 
 
Årets låtar: I surrender med Nicole SabounéSong for Zula med PhosphorescentFrån balkongen med Oskar Linnros
 
Årets bästa dag: 26 oktober, när Fredrik friade. 
 
Årets utmaning: Mitt nya jobb. 
 
Årets spontana: Vickis och min kompistatuering. <3
 
Årets beroende: Walking Dead och mina nya mystofflor. 
 
Årets läsupplevelse: Odjuret av Roslund/Hellström samt Håkan Nesser i största allmänhet. 
 
Årets upptäckt: Walking Dead och Girls, två helt UNDERBARA serier. 
 
Årets besvikelse: Att sommaren tog slut. 
 
Årets bästa fest: Jonnas och Linus barnkalas. 
 
Årets förändring: Att plötsligt vara husägare!
 
Årets film: Monica Z. 
 
Årets nya bekantskaper: Mina fina kollegor. 
 
 
Det finns otroligt mycket mer att säga om 2013, men det här får räcka. Nästa gång vi hörs är det 2014, ett år som jag ser fram emot alldeles kolossalt mycket. Ha det så fint, allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela