Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Och så var det augusti.

Publicerad 2013-08-05 15:48:04 i Allmänt

 
Och dom där dagarna i förra veckan blev precis så bra som jag hade hoppats. Isabelle och jag satt i timtal på altanen och försökte ta igen allt vi missar då vi inte bor nära varandra längre. Det är mycket att gå igenom; våra förhållanden, familjer och vänner. Anekdoter, irritationsmoment, grubblerier. Tankar på framtiden och om hur saker har varit förut. Hur andra är och hur vi absolut inte vill bli. Det finns ingenting som jag inte vågar lufta med henne och jag hoppas och tror att hon känner likadant. Inget är för stort och inget är för smått. En sån vän borde alla ha!
 
Vi hann med att träffa familjen Engström/Ljungberg två kvällar i förra veckan också. Det var verkligen på tiden eftersom det inte blivit av på hela sommaren. Ska försöka planera in att åka dit och hälsa på snart!
 
Idag är en sån där dag då väldigt många återvänder till jobbet efter semestern, även om jag vet flera stycken som fortfarande är lediga. Fredrik har nu påbörjat sin andra arbetsvecka efter långledigheten och själv har jag just nu helg fram till onsdag kl 23 eftersom jag jobbade torsdag till söndag. Jag har funderat en hel del på det här med ledighet vs arbete den senaste tiden. Vissa dagar under semestern när jag gick här och skrotade som bäst kände jag att jag på fullaste allvar skulle kunna tänka mej att bli hemmafru. När jag tänker på det till en början känns det som det perfekta livet; tänk att alltid få vara hemma, stället där man mår som allra bäst. Men efter några sekunder slås jag av insikten att det där ju skulle försvinna om man alltid var här. Det är ju oftast känslan att efter en lång arbetsdag få komma hem som är den allra skönaste. 
 
Den svåra ekvationen handlar nog om att ha en tillvaro där ledigheten är underbar, men inte avgörande för huruvida man ska stå ut resten av tiden. För det är ju resten av tiden, vardagen, som är det vi ägnar oss åt allra mest. Och därmed det som är livet. Knappast några nyheter, men värt att påminna sej själv om. 
 
Nu har jag slutat eftersvettas efter dagens träningspass så nu ska jag duscha och svänga ihop en banankaka till min karl. Han har tjatat om en sån i flera dagar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela