Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Det där som kallas livet.

Publicerad 2013-08-12 22:04:00 i Allmänt

 
 
Är nu inne i en period där det bara tuffar på. Mycket jobb och inte så mycket vila. Hjälpte en kollega med ett passbyte vilket resulterade i att jag jobbar sju dagar i rad. Fjärde dagen avverkades idag. Det här är dock inga klagomål - fortfarande trivs jag helt fantastiskt bra och varje arbetspass är utvecklande och roligt - bara en liten beskrivning av hur tillvaron är. 
 
Häromdagen bokade vi in en liten hotellvistelse. Det är verkligen inget märkvärdigt, bara en natt. Men den natten tillbringas i en lyxsvit (med jacuzzibad, fruktkorg och mousserande vin) på ett fint hotell i Uppsala. Har länge velat besöka den staden! Och även om jag verkligen älskar livet här i huset så ska det bli fantastiskt trevligt att få lite miljöombyte och slippa allt vad hushållssysslor heter för en stund. Känner att jag verkligen behöver det efter att ha spenderat hela sommaren hemma. 
 
Detta händer inte förrän i oktober, men jag behöver inte vänta så länge innan det vankas resor. I september blir det en helg hos Isabelle och redan nu på fredag susar vi ner till Gislaved och tillbringar helgen där. Längtar!
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-08-13 10:26:52

Jag längtar också...ni är såå efterlängtade...Välkomna!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela