Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Att kontrollera sina drömmar.

Publicerad 2011-01-05 11:20:57 i Allmänt

Häromdagen hörde jag att man kan kontrollera om man drömmer genom att titta på sin hand, för oftast har den inte fem fingrar i drömmen. Det lät ju bra och användbart, men jag tänkte att jag förmodligen aldrig skulle få tillfälle att testa.

Men tji fick jag!

Inatt hade jag den hemskaste drömmen jag haft på evigheter. Min familj drabbades av något jättetragiskt och det enda jag kunde göra var att gråta, gråta och gråta. Och mitt i all förtvivlan stod jag och nöp mej själv i kinderna för att vakna. Och precis där kom jag på att jag skulle titta på min hand. Sju små korta prinskorvsfingrar! Genast började jag skratta och all oro släppte. COOLASTE känslan nånsin! Jag gick till köksbordet och berättade för alla hur det låg till, att det här var en dröm och varför jag visste det. Allt slutade med att alla i min familj gjorde konstiga saker och sa knäppa grejer till varandra med ursäkten "det här är ju ändå bara en dröm!".

Hoppas att jag får en sånt tillfälle igen och att jag kan använda vetskapen att jag drömmer till att göra något positivt som jag aldrig hade vågat göra i verkliga livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela