Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Intervall!

Publicerad 2010-10-25 10:51:24 i Allmänt

Gårdagens zumbapass blev tyvärr inställt så vi gick på bodypump istället. Det var ganska längesen jag körde styrketräning i grupp och det kändes verkligen i kroppen. Fick mej en ordentlig tankeställare när jag kom på att jag nästan aldrig har träningsvärk längre. Min kropp behöver chockas! Och den blir inte speciellt förvånad av min vanliga löprunda längre, faktum är att jag nog skulle kunna springa den i sömnen. Visst, jag blir fortfarande svettig som en gris efter varje gång, men det är inte bra att alltid köra samma sak.

Så nu har jag precis följt Tomas goda träningsråd och löpt i intervaller genom nästan hela rundan! 40 sekunder vanligt tempo, 30 sekunder rush, 40 vanligt, 30 rush osv. Jävlar, vilken skillnad!

Gillar dock INTE att det börjar bli ganska svårt att springa ute nu, det är ordentligt halt på sina ställen. Vintern får inte komma än! Avskyr att springa och vara rädd för att ramla. Och att springa inomhus på ett löpband är ett nerköp utan dess like. Men det är väl bara att bita ihop.

Nu ska jag i alla fall duscha och göra mej i ordning för lite shopping i stan! Ska unna mej att luncha ute också. För det är jag VÄRD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela