Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Att jag aldrig lär mej.

Publicerad 2010-06-22 23:29:59 i Allmänt

Det känns så främmande att jag bara för ett dygn sen satt och var ledsen och tyckte synd om mej själv.
Älskar att jag aldrig låter mej gräva ner mej själv särskilt länge nuförtiden, det finns liksom varken ork eller tid till det. Eller rättare sagt; jag har blivit jäkligt duktig på att hitta andra fokus.

Idag var jag till exempel helt inställd på att göra mitt livs första besök i en tatueringsstudio och efter jobbet knallade jag mycket riktigt dit. Pratade med världens trevligaste människa som fattade precis vad jag ville ha, ritade upp och kom med egna, superbra idéer. Och sen bokade jag en tid. Sååå... inom en väldigt snar framtid kommer jag gadda mej! :D Har velat fram och tillbaka i flera år. Men nu är det dags. Och jag kunde faktiskt inte bry mej mindre om vad människor tycker. Mitt liv, min kropp, mitt beslut, min pirrande känsla i magen (man kanske nästan skulle kunna säga att jag har fjärilar där? Höhö). Känner mej nästan förälskad! Det kommer bli så fiiint.

Efter besöket där åkte jag till Friskis & Svettis gym i närheten av Olskroken. Det var premiärträning på just den anläggningen och jag kommer definitivt åka dit fler gånger. Inte minst för att kvällens boxpass var det absolut BÄSTA jag nånsin varit på. (Känns som att jag tyckte det om förra passet i Kortedala också, men det här slår allt!)
Märkte redan vid uppvärmningen att ledaren var otroligt engagerad och fokuserad och verkligen älskade vad han gjorde. Och jag påminde mej själv än en gång att det här är det absolut bästa jag vet.

Varför konserverar jag inte den där känslan jag får under och efter varje pass bättre? Den där jag inte kan sluta le och bara älskar hela tillvaron. Igår skrev jag att jag ville hitta min plats. Det är ju det jag gjort dom senaste åren. Alla områden i livet kanske inte är klockrena... men andra är så jävla perfekta att det väger upp det mesta rätt rejält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela