Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Bra och dåliga saker med en arbetsdag.

Publicerad 2010-01-14 23:09:33 i Allmänt

Ibland är det så jävla kul att jobba med det jag gör. Särskilt när någon som man från början trodde var en tigande mur börjar öppna sej lite och visa delar av sin personlighet. Och allt är kanske bara önsketänkande från min sida, men det känns fan som att det börjar skapas fragment till nån slags relation. Det gör mej glad!

Rolig dialog 1

- Vad har du gjort då?
- Ja... igår jobbade jag ju, sen har jag tränat och lite sånt.
- Vad tränar du?
- På gym, springer och styrk...
- Jaha, det är DÄRFÖR du äter så mycket.
- Hahaha, VA?
- Varje gång jag ser dej äter du.
- Det gör jag väl inte?!?
- Men det är bra, du äter bra och så tränar du bort det.


Rolig dialog 2

- Har du ingen pojkvän?
- ...nej...
- Men har du katter då?
- Katter?
- Ja, har du ingen katt?
- Nej, inte ens det har jag!


Mindre roliga saker är när man ser hur blicken hos en människa bara försvinner och världens största bubbla skapas. Det är hemskt att se hur en personlighet bara är som bortblåst på en sekund. Kommer aldrig vänja mej vid det...

Förhoppningsvis kommer jag dock inte tänka på jobbet alls i helgen. För jag ska till Jönet och fira min älskade solstråle Sara som fyller 25! 13 tjejer blir vi allt som allt, och det ska bli fantastiskt kul att se mina darlings. Sara har jag inte träffat sen i maj och det känns hemskt. Förbannade vuxenliv. :(

Men på lördag skiter vi i det och spolar tillbaks tiden. Hey ya! och Raisin' my family röstar jag för!
Och en gammal hederlig fylla.

Kommentarer

Postat av: DP

Publicerad 2010-01-15 11:33:24

Bloggen är bokmärkt!

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-01-15 12:19:42

Vem äääääär du? :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela