Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Stor suck.

Publicerad 2009-02-04 16:46:31 i Allmänt

Det är så tråkigt att inte känna sej motiverad. En av dom bästa, men samtidigt hemskaste, saker som sagts är "nånting inom människan reducerar allt i livet till slentrian" (Richey James, den försvunna och förmodligen döda medlemmen i Manic Street Preachers). Jag vill verkligen inte att det ska vara så, men dagar som den här är jag den första att hålla med.

Vad hände med engagemanget? Satt på spårvagnen hem och funderade på vad jag mår bäst av. Sjunga och träna. Okej, jag kanske ska ändra bana och satsa på att jobba med nåt som har med mina intressen att göra? Men då kommer ju plötsligt den oundvikliga tanken; vad händer om även det kommer kännas som slentrian till slut?

Det är jättetryggt och bra att ha en utbildning i bagaget, men när jag ser tillbaka så var det lite väl naivt av en 19-åring att tro att hon vet vad hon vill syssla med. Inget att göra åt nu iofs...

Kommentarer

Postat av: emmi

Publicerad 2009-02-04 18:49:14

Aldig för sent att göra det du verkligen vill...Du är ju fortfarande ung ;-) Såg Revolutionary Road igår och kom in i dom tankarna också...

Postat av: emmi

Publicerad 2009-02-04 22:10:53

Ja, se filmen, du kommer säkert tycka att den är bra, sen kan du gå in och läsa min korta "recension" hehe

Postat av: Carin

Publicerad 2009-02-04 22:12:44

Ja, det är konstigt det där hur allt förvandlas från speciellt till vardag. Det gäller nog att hitta en bra balans på nåt sätt, men frågan är hur. Ett hyfsat jobb som man trivs med är viktigt, men oxå att man har roliga och givande fritidstintressen.

Utbildning tror jag alltid är bra oavsett vad. Det visar på att man är ambitiös och engagerad.

Det är nog inte meningen att livet ska vara en dans på rosor för vore det det så skulle man inte glädjas åt dom där små eller stora roliga sakerna som händer ibland, t.ex. en fika eller vinkväll i alla enkelhet i goda vänners lag. ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela