Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Creepy.

Publicerad 2008-02-26 01:28:05 i Allmänt

Har ni kollat på Kungamordet, dramaserien om ett gäng politiker och deras liv, som går på ettan? Jag missade kvällens avsnitt, men gick in på svt play (världens bästa påfund) och tittade. Det är så GRYMT bra! Reine Brynolfsson är läskigt bra i huvudrollen som maktgalen hustrumisshandlare.

Jag känner ett sånt obehag när jag ser våld på teve att jag ibland får fysiskt ont själv, och impulsen att blunda kommer varje gång Marie Richardssons karaktär (den misshandlade frun) gör eller säger nåt som kanske kan leda till en smäll.

Samtidigt blir jag så himla tacksam att jag har den pojkvän jag har. Jag vet att Daniel aldrig nånsin skulle skada mej, och att han inte vill mej något annat än väl. Att jag litar på honom fullt och fast känns självklart, men sorgligt nog är det alltför många som lever i ett annat slags förhållande. Jag är så lättad över att jag aldrig någonsin fått stryk, varken i min barndom eller som vuxen. Men jag blir sorgsen när jag tänker på att det säkert finns flera jag känner som lever i en tillvaro med inslag av våld. :( Jag hoppas verkligen att jag är en sån slags vän man kan berätta sånt för.

Imorgon åker Daniel till Kungshamn för att fira sin mamma som fyller år.

Jag kommer sakna dej jättemycket och längtar tills du är här igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela