Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Den är min!

Publicerad 2007-06-01 23:59:34 i Allmänt

Idag fick jag nycklarna och har nu tillträde till min alldeles egna tvåa i Kortedala! Livet känns ganska bra.

Det var dock inte så kul när jag upptäckte att den forne hyresgästen (som till slut gav sej till känna) varit... vad ska man säga... halvhjärtad i sitt städande. Jag slet med att rengöra ugnen i 40 min, men det blev ändå inte helt bra. Dock ljusår bättre än vad den var från början. Fick dessutom pallra mej iväg och köpa rengöringsmedel (hade inte så stor lust att åka till Hisingen för att hämta det, nej) så jag förväntar mej allt ett märkbart avdrag på nästa hyra.

I övrigt är det lite småskavanker här och där, men det är inget att oroa sej över eftersom jag ska ha ett möte med fastighetsskötaren nästa vecka där vi ska lista allt som ska åtgärdas. Haha, nu tror ni väl att jag flyttat till ett ghetto, men så illa är det faktiskt inte! Det är i själva verket riktigt bra! Och det kommer bli en miljon gånger bättre imorgon när allt är på plats.

Fick mina nya möbler snabbt och smärtfritt idag också. Soffan och soffbordet står alldeles klara, och imorgon bitti ska D (orkar inte skriva ut hela namnet jämt, skriver ju om honom hela tiden ;) ) och jag sätta ihop resten av möblerna så att allt är klart när sakerna från gamla lägenheten lastas in.

Snart har jag flyttat på riktigt!

Men nu är det sömn som gäller.

Kommentarer

Postat av: Dan

Publicerad 2007-06-03 18:14:16

Trevligt!

Postat av: Dan

Publicerad 2007-06-03 21:51:48

Tänkte förresten på att det normala för en svensk är att man flyttar 10 ggr i genomsnitt under hela sitt liv.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela