Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Mormonmöte.

Publicerad 2006-03-28 07:47:15 i Allmänt

Okej, så här är det.

Jag är varken hjärntvättad eller rädd. Men ej heller frälst eller övertygad.

Jonathan och jag var alltså på mormonmöte igår. "Varför i hela friden då?" undrar ni. Men är man nyfiken så är man! Det hela kändes faktiskt väldigt spännande och lite nervöst. Det har ju hunnit bli en hel del fördomar genom åren om man säger så.

Och vissa besannades faktiskt... haha. Till exempel när Syster Peterson sprack upp i ett stort, sektliknande leende och välkomnade oss. Eller när Linda, en (vad man kunde tro) helt vanlig svensk tjej som frågade om vi inte kunde stanna kvar och umgås efter att informationsmötet var slut. ("Vi ska lära oss dansa ikväll!")
Det mest komiska var dock när jag sa "nej, det går inte, jag ska möta en, skulle gjort det redan halv sju."
"En" var i det här fallet Daniel. Jag har ingen aning om varför jag inte vågade säga att det var min pojkvän jag skulle träffa! Hahaha.

Ni behöver dock inte oroa er det allra minsta. Jag är fortfarande en förtappad själ, och kommer så förbli.

Och tack gode Gud för det!

Kommentarer

Postat av: dan

Publicerad 2006-03-28 14:16:15

hihi, knäppis! kul grej

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela