Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Praktik.

Publicerad 2006-06-05 11:54:10 i Allmänt

Är nyss hemkommen från vad som kommer bli min praktikplats till hösten och jag är så förväntansfull!
Mötet idag gick ut på att jag skulle få en uppfattning om stället, vad mina arbetsuppgifter blir samt att handledaren och jag skulle kolla om personkemin oss emellan stämde (praktiken pågår ju ändå i ett halvår, så det är rätt viktigt att vi trivs med varandra).

Och allt gick faktiskt över förväntan!

Jag ska alltså vara på ett boende för människor med psykiska funktionshinder, främst schizofreni. Tanken med boendet (som ligger i ett vanligt villaområde) är att det ska vara som en utökad familj där målet är att varje individs behov och önskningar ska uppfyllas. Min handledare, som är ansvarig för verksamheten, verkar vara en fantastisk människa som verkligen brinner för det hon gör. Under mitt timslånga besök sa hon många kloka saker som gjorde att jag fick en väldigt bra magkänsla inför verksamheten.

Det lär bli en utmaning, och det kommer säkerligen bli psykiskt påfrestande många gånger. Men mest av allt ska det bli otroligt spännande och roligt.

Jag kommer inte vara ett dugg ledsen när sommaren är slut! :D

Kommentarer

Postat av: Mrs Solis

Publicerad 2006-06-05 12:49:16

Åh, va kul att det gick så bra!

Efter vad jag hört så verkar de flesta faktiskt ganska nöjda. Där ser man, trots att det bara fanns "skit-platser" kvar!

Ringde min imorse, verkar grymt, MEN. Han var ganska skeptisk till "Unga möter unga" för min del, så jag får väl se hur jag ska lösa den biffen... suck.

Postat av: Caroline

Publicerad 2006-06-05 13:07:33

Vad tråkigt! Prata med Harriet, det måste ju gå att lösa när det är så få tillfällen det handlar om. Han ska väl vara glad att han får gratis arbetskraft överhuvudtaget. :)

Postat av: Steffensolveig

Publicerad 2009-04-10 14:39:00

I LOVE THIS PAGE. IT LOOKS REALLY NICE. KEEP IT UP

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela