Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Två steg framåt, ett steg bakåt.

Publicerad 2014-03-31 11:20:22 i Allmänt

 
Förra veckan var minst sagt intensiv, inte så mycket för att det var stressigt utan för att det var tvära kast mellan positiva och negativa besked. För att spara det bästa till sist så börjar jag med det dåliga; jag blev underkänd på utryckningsförarkursen. :( Nu när jag skriver det känner jag vilken skillnad det är från i onsdags då det hände, det känns faktiskt inte ens jobbigt längre. Och jag skulle kunna ha långa utläggningar om vad det var som hände, vad jag anser är orättvist i det hela (livet ÄR orättvist, har man insett det har man besparat sej en jävla massa ältande) och hur jag tycker att man kunde ha gått tillväga istället. Men jag väljer att inte ödsla energi på det och accepterar istället att jag inte har tillräcklig stresstålighet när sirenerna slås på och att jag måste jobba med det. 
 
Lyckligtvis behöver jag bara gå om skede tre, det vill säga dom sista fyra dagarna, och det kommer jag göra i slutet av maj. Som sagt, nu känns det helt okej, om än lite snopet. Lite distans och perspektiv lagar det mesta som känns jobbigt. 
 
Och nu till dom glada nyheterna. 
 
JAG FICK JOBBET!
 
I måndags fick jag helt oväntat en samtal från gruppchefen som intervjuade mej i januari (!). Hon sa att jag väl måste undra varför det hade dröjt så länge, och det stack jag inte under stol med att jag gjorde. "Kruxet" med mej hade varit att polismästarna i dom olika distrikten har som policy att inte släppa iväg nya polisassistenter förrän de varit anställda i ett år, och eftersom jag var klar med aspiranten i juli betyder det att jag måste bli kvar i mitt nuvarande distrikt. Anledningen till att man gör så är att man vill att dom nya ska hinna få upp lite erfarenhet innan man byter till en ny tjänst. Gruppchefen sa dock att med min bakgrund ansåg dom att jag hade tillräcklig kompetens och att dom valde att bortse från att jag varit klar så pass kort tid. (Yyyyyyyes.) Nu gjordes i alla fall en slags kompromiss, vilket betyder att jag kommer byta tjänst den 1 september. Det känns faktiskt otroligt bra. Jag får en sommar till ute i verksamheten, får jobba med mina kollegor som jag trivs grymt bra med, men sen gå vidare till arbetsuppgifter som jag längtar efter och där jag kan komma till min fulla rätt.
 
Det ska bli hur kul som helst! Förutom att det ska bli jäkligt utvecklande så kommer det bli fantastiskt att kunna skapa normala och fasta rutiner. Nästan så att jag blir tårögd när jag tänker på det. 
 
Men än är det uniformsarbete som gäller. Idag kl 14 åker den på, ser fram emot att träffa min tur och ladda upp. Först blir det dock egenuppladdning i form av träning. 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-03-31 19:47:55

Grattis till nya jobbet <3...så som jag hållt tummarna för dej ;)
är såå glad för Din skull! Kram <3

Postat av: Lovisa

Publicerad 2014-04-01 22:41:19

VERKLIGEN roligt att höra att du fick tjänsten!!!!! GRATTIS!!!! Äh!!!! Underkänd på det, inget att tänka på!!....man själv har inte ens gått den än, EFTER 3 ÅR!!!!! Eftersom jag bytt län så vältajmat att jag missat det....(jag väljer dock att se det positivt.....jag behöver därmed inte åka med vikarier, vilket jag är mer än lovligt nöjd med;)

Postat av: Caroline

Publicerad 2014-04-02 01:14:09

Haha, inget ont som inte för nåt gott med sej. ;) Det är verkligen så! Dessutom har jag haft så mycket flyt sista tiden att det var dags för lite motgång. Måste ju jämna ut lite. Hur gick detoxen, förresten??

Postat av: Lovisa

Publicerad 2014-04-02 06:57:48

I'm still on it! Men om man säger såhär, på fredag, på fredag, på fredag!!!!!! Då jäklar ska det äääääätas!!!!!!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela