Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Pyjamasdag.

Publicerad 2014-02-13 16:10:11 i Allmänt

 
Idag behövde jag verkligen sova ut, vilket jag gjorde. Hade först tänkt gå upp tillsammans med Fredrik för att kunna äta frukost ihop, men tänkte - och somnade - om. Och som jag sov! Ända till halv tio. Så underbart och välbehövligt. Jag vet att man egentligen inte kan "sova igen" förlorade timmar, men det känns bra i alla fall. 
 
Efter frukost och lite hushållssysslor åkte jag iväg och tränade. Ett riktig bra och tufft cirkelträningspass blev det, följt av en stund i solariet. Åkte hem igen, duschade, värmde upp en matlåda, tog på mej pyjamas och avnjöt det senaste avsnittet av Girls. Och jag kan meddela att den pyjamasen suttit på ända sen dess och kommer att fortsätta att göra så tills det är dags att gå och lägga sej. Jag ÄLSKAR min pyjamas och jag ÄLSKAR att gå omkring  i den hemma och slå dank. Finns inget bättre.
 
Resten av dagen ska jag ägna mej åt lite bröllopsplanering (min nya hobby, haha) och tevetittande. Because I'm worth it. Imorgon väntar kvällspass, följt av ett dagpass på lördag. Kommer med andra ord inte bli särskilt många timmars sömn då heller, det är bara att be till högre makter att det inte blir någon övertid så att det blir ännu färre. Det som är bra är dock att lördagens pass är ett arrestpass, vilket betyder att jag kan vara säker på att få sluta i tid. Dessutom är söndagen ledig, vilket gör att det blir en ganska schysst helgkänsla ändå. 
 
Och på lördag kommer Moa och Snäckan! Våra gosgrisar. Pierre och Pia kommer på middag på kvällen och har tjejerna med sej, sen ska vi få ha dom i en hel vecka. Det var bestämt sedan länge, för P & P skulle på skidresa, men så ramlade Pia (igen) och bröt armen (igen, fast den andra) så resan blev inställd. Dock sa dom att vi gärna fick ha hundarna ändå om vi ville. Och det vill vi ju såklart! 
 
Nu ska jag hänga upp tvätten. Och sen återgå till hemmamyset. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela