Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Höstmys.

Publicerad 2013-10-22 09:15:05 i Allmänt

 
 
Vad fint det är nu ändå. Visst, det är lite sorgligt att det är mörkt när man vaknar och mörkt innan man ens hunnit uppfatta att kvällen är på gång. Men det betyder ju å andra sidan att man kan tända värmeljus nästan jämt. 
 
Hade sovdag igår och när jag vaknade satte jag igång att pyssla på direkten. Resultatet ser ni på bilden. På kvällen åkte jag iväg och dansade zumba och det var i vanlig ordning en riktig vitamininjektion. Älskar att dansa! Ska verkligen försöka prioritera det så att jag kan köra minst ett pass i veckan. 
 
Idag blir det dock crosstrainer! Ska även unna mej att ta det lugnt, planen är att grotta in mej i soffan och sträcktitta på Girls. Har nu både första och andra säsongen på dvd, och trots att det inte är längesen jag såg dom känns det så braaa att börja om igen. Fullkomligt älskar den serien! 
 
Kvällens projekt (förutom att göra pumpasoppa av gårdagens urgröpta pumpakött) blir att sätta saker. Det ska sättas upp tavlor och det ska sättas glögg. För att göra sistnämnda krävs dock att jag lyckas hitta svagdricka i någon affär idag. Kommer nog bli lika krångligt som förra året.
 
Herregud. Pumpasoppa hit och egen glögg dit. Det är inte klokt vad huslig jag är! 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-10-23 10:25:26

Du är så duktig...önskar jag hade din energi, min har försvunnit,hoppas den infinner sej snaaaaart!!!

Postat av: Josephine Rosell

Publicerad 2013-10-23 21:26:34

Hej. Det här blir nog en märklig kommentar, men ikväll kom jag och tänka på min gamla, umderbara tvåa o Kortedala där jag bodde under 2007/2008 nånting. Sagt och gjort så gjorde jag en googlesökning och hamnade här! Bodde du i nr 13, våning 2 och dörren till vänster? Av bilderna jag såg så bör det var den.

Fy tusan vad jag älskade den lägenheten, den har verkligen bitit sig fast hos mig i alla år.

Nu bor du i Sthlm? :) Vi också men jag är på väg mot Göteborg igen.

Du får gärna maila eller inboxa på Facebook (Josephine Rosell, profilbild tillsammans med min lilla dotter) Skulle bara vara kul att säga hej!

[email protected]

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-10-24 13:15:47

Vad roligt, Josephine, har mailat dej på fb!

Mamma, jag skriver ju inte så mycket om dagarna då jag saknar energi, dom finns för mej med. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela