Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Juicebox.

Publicerad 2013-05-03 09:37:41 i Allmänt

 
Visst är det coolt när man hör en låt för första gången på säkert fem år och blir lite kär i den på nytt?
 
Det hände igår på gymmet när låten i rubriken spelades. En trevlig slagdänga från The Strokes som jag hade glömt att jag var himla förtjust i en gång i tiden.
 
Hux flux var det fredag och dags för kvällspass igen. Det kommer inte kännas alltför betungande eftersom jag snart kommer ha en ganska lång period med kontorstid måndag till fredag. Fredagen den 17 maj kör jag kväll (eller möjligen natt), men sen blir det inga mer helgpass förrän i slutet av juli. Även om jag visste att det här yrket innehåller väldigt mycket helgarbete (ja, jag tycker att fredagkvällar hör till helgen), tänker jag inte sticka under stol med att det ska bli skönt att ha en liten paus från det. Jag jobbade ju en massa helger i mitt förra jobb också, så det är nog bara att acceptera att dom sysselsättningar jag vill ha innebär obekväma arbetstider.
 
Dock; morgondagen är ledig och den ska tillbringas på ett alldeles utomordentligt bra sätt. Alde kommer nämligen till stan! Det blir ett besök på Junibacken på dagen och på kvällen när Jonas ska titta på sin stora idol Bruce Springsteen följer Alde med hem till moster för myskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela