Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Brum brum.

Publicerad 2013-03-14 21:34:00 i Allmänt

 
 
Jodå. Jag lever.
 
"Nätt och jämnt" kanske jag ska tillägga, för den här veckan är det körutbildning för hela slanten. Haha, nej då, så illa är det inte. Det har varit en riktigt lärorik och nyttig vecka, och nu återstår bara en dag. Jag har fått bekräftat det jag redan visste; att det finns moment som jag verkligen, verkligen måste öva på. Samtidigt har jag även fått beröm för saker och det är jag väldigt ovan vid vad gäller bilkörning, som ju alltid varit min stora akilleshäl. Tack vare dom verktyg som vi fått dom här dagarna är jag peppad att fortsätta öva, öva, öva. Det känns bra!
 
Något annat som känns bra, eller mer än bra, är att flytten närmar sej med stormsteg och att saker och ting faller på plats mer och mer. Igår skrev Fredrik kontrakt med killen som ska köpa lägenheten och det blev en BRA mycket bättre affär än vad vi hade vågat hoppas på. Det är en sån lättnad att veta att allt är klart och att vi inte behöver ha lägenheten som ett orosmoment.
 
Fortfarande känns det lite overkligt att vi om bara lite drygt två månader kommer bo i HUS. Framförallt är det roligt hur mycket energi det ger. Jag älskar att fundera på små detaljer; allt från vilken färg vi ska ha på väggen i gästrummet till var någonstans Marilyn-tavlan ska hänga. Detaljer är just det jag ska hålla mej till känns det som, för jag har då INGEN koll på dom stora sakerna. Det är Fredrik som håller i taktpinnen där. MEN jag ser det här som en riktigt bra chans att lära mej ett och annat!
 
Annars då? Förutom allt pirr i magen över flytten så har jag haft påsklängt en längre tid. Främst för att jag köpt så SJUKT gulligt påskpynt. Jag förstår inte hur man kan bli så barnsligt förtjust av att pynta, men det är bland det bästa jag vet. Det var det där med detaljer igen...
 
En liten uppdatering blev det i alla fall. Håll till godo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela