Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Utan inbördes ordning.

Publicerad 2013-01-24 19:09:00 i Allmänt

 
 
Jag har aldrig varit en sån som har en massa bekantskaper som jag omger mej med, och om man ska definiera en "kompis" som någon man faktiskt umgås med (och inte bara i sällskap med andra) så kan jag i ärlighetens namn räkna dom på mina båda händer. Det är inget klagomål, bara ett konstaterande.
 
Istället har jag haft turen att berikas med väldigt speciella vänskapsband som jag värdesätter otroligt mycket. Även om jag inte gillar att rangordna så tänker jag framförallt på tre stycken; Isabelle, Sofie och Vicki.
 
För "vän" räcker faktiskt inte när jag vill beskriva relationen jag har till var och en av dom. "Utökad familj" eller "extrasyster" skulle nog vara bättre. Eller varför inte skippa "utökad" och bara köra på familj?
 
För det är precis vad ni är för mej. Alltid avslappnat, aldrig förställt, aldrig oro över att inte vara rolig nog eller att missuppfattas. Alltid känslan av det där speciella. Det där speciella som ingen annan kan komma och lägga sej i.
 
Lyckligtvis har jag glädjen att bo nära Vicki igen efter hur många år som helst då vi knappt aldrig sågs. Nu är det istället Sofie och Isabelle som befinner sej långt borta och som jag missar så fasansfullt mycket med.
Avståndet, i kombination med att jag inte tycker om att prata i telefon, skapar inte världens bästa förutsättningar för att vänskapen ska hålla i sej.
 
Ändå är jag inte ett dugg orolig. Sin familj bär man med sej varje dag, oavsett om man träffats på länge eller inte. Och något man bär med sej, något som är en del av en själv, kan aldrig nånsin försvinna.
 
Jag älskar er!
 

Kommentarer

Postat av: Bella

Publicerad 2013-01-24 20:41:36

Åh mitt hjärtas fröjd! Älskar dej! I början va jag orolig avståndet skulle skapa avstånd även i vänskapen men så här i efterhand vet jag att det går längre mellan gångerna men när vi ses är allt sig likt som om det vore igår och du är ju alltid bara ett samtal bort, min lilla livlina! Love ya! Kram

Postat av: Vicki

Publicerad 2013-01-30 09:54:25

Åh men! Du är då den bästaste av bästisar! Älskarälskarälskar <3<3<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela