Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Sista dagen som 27.

Publicerad 2013-04-26 09:28:40 i Allmänt

 
Lite overkligt att tänka att jag imorgon är äldre än vad Janis Joplin, Kurt Cobain, Jim Morrison och Jimi Hendrix någonsin blev. Dom har satt spår i musikhistorien för alltid, vad har jag åstadkommit hittills i mitt liv?
 
Visserligen har jag fungerande relationer med mina medmänniskor och en hjärna som inte är sönderknarkad, så jämförelsen är nog lite dum att göra ändå.
 
Måste säga att det känns himla bra såhär dagen innan bemärkelsedagen. Lägenheten är städad och godsaker är inhandlade. Fredrik har konsert med sin kör imorgon eftermiddag så medan han är på genrep tänker jag ligga hemma i soffan, titta på gamla favoritfilmer och äta godis (lösgodis dagen till ära, fyller man år så fyller man år). Och på kvällen efter konserten ska vi fira tillsammans, bara han och jag.
 
Men det är som sagt inte förrän imorgon, det. Först ska jag sätta tänderna i den här dagen! Ikväll väntar nämligen det sista passet med gruppen jag arbetat med dom senaste två veckorna. Känns lite trist, för jag har trivts så himla bra med det här gänget, och särskilt med min instruktör. Det är definitivt den här sortens jobb jag vill pyssla med framöver.
 
Oavsett vad som händer efter den här perioden ska det bli skönt att få stanna kvar på ett och samma ställe en längre period. Även om det har varit roligt att prova på många olika saker så ser jag fram emot att få rota mej lite.  

Kommentarer

Postat av: Fredrik

Publicerad 2013-04-26 17:45:07

Även du har väl satt ett spår i musikhistorien. Kanske inte att Molly kommer att minnas av våra barnbarnsbarn, men det finns ju dokumenterat!
Om inte annat så har du ju gjort ett avtryck i mitt hjärta... <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela