Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Helglyx.

Publicerad 2012-05-06 17:27:26 i Allmänt


Åh, vad glad jag är över att ha haft en helt ledig helg och för att jag kunnat tillbringa den med min älskling!
Just nu är jag hemma för att packa väskan inför veckan (vi har nämligen börjat köra lite varannan vecka nu så att vi slipper flänga runt så himla mycket) och då passar jag på att blogga lite.

I fredags var vi på middag hemma hos Fredriks föräldrar och det var mycket trevligt. Och igår var det alltså dags för Jesus Christ Superstar - världens bästa musikal! Och den här gången hade dessutom världens bästa artist huvudrollen! Dock är det framförallt Patrik Martinsson som spelar Judas som ska ha det största berömmet; helt otroligt vad begåvad han är! Född till att vara musikalartist. Ola var naturligtvis också helt fantastisk, men är som allra bäst när han är sej själv. (Och då är han som bekant bättre än allt.)

Vi gick på den tidiga föreställningen så det var ganska skönt att ha hela kvällen kvar när vi trippade ut från Göta Lejon. Det blev middag på En till grek på söder och sen hemfärd för att slänga sej i soffan. Vi såg en film jag velat se hur länge som helst.

                                  

Mycket bra och annorlunda film. Rekommenderas! Tycker det är så skönt att se allvarliga och mörka filmer som är milsår ifrån det Hollywood-ytliga och förutsägbara. Dessutom är Javier Bardem sagolikt bra, lätt en av vår tids mest begåvade skådespelare.


Idag när vi vaknade gjorde vi det utan stress och någon tid att passa och sen åkte vi iväg till Brasserie Elverket för en lyxig brunch. Sill, vårrullar, smörrebröd, räkor, äggröra, bacon, korv, kyckling, caesarsallad, tonfisksmörgåstårta, bröd, brieost, jordnötssmör och nutella i en enda salig blandning. Och egengräddade våfflor! Tur att det inte är söndag varje dag. Haha. Och för att spä på lyxkänslan lite ytterligare åkte vi till MnO Outlet för att fynda lite. Hur bra som helst!

Nu borde batterierna vara hyfsat laddade inför en ny skolvecka. Känns bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela