Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Mänsklig värme.

Publicerad 2012-03-31 08:07:43 i Allmänt

Inläggets rubrik är inte bara något som är väldigt mysigt utan även namnet på Markus Krunegårds nya skiva. Den är helt fantastisk. Trots att jag bara lyssnat på den i några dagar känns det nästan som att den har potential att slå Markusevangeliet. Grym är den, hur som helst.

Jonna och jag var och tittade på honom på Bengans i onsdags, han spelade fyra låtar i samband med en skivsignering. Det var SÅ värt att trotsa regnet för den lilla stunden.
I övrigt är det en spännande tid nu. Alldeles snart åker jag iväg till Gislaved. Förutom att träffa familjen är det dags för fältstudier igen och den här gången ska jag följa polisen i Värnamo-området. Spännande! Det börjar faktiskt redan ikväll då jag ska jag åka med på ett nattpass. Är väldigt tacksam för att det yttre befälet var så himla flexibel och ordnade så att jag kunde åka med den här lördagen istället för att behöva offra någon av påskdagarna. Många studenter bryr sej inte att den här praktikperioden drabbar påsken - andra har inte ens vågat ifrågasätta det - men jag tycker att det är helt oacceptabelt och det finns inte på kartan att jag skulle vara "tacksam" för att man får åka med på en högtid. Jag kommer att jobba MÅNGA högtider i mitt kommande yrkesliv så jag ska bannemej vara ledig när jag har rätt att vara ledig. Jag ÄR tacksam att jag kom in på skolan och att jag kommer få ha världens bästa jobb, men det betyder inte att jag tänker offra min ledighet för att skolan varit klantig i sin planering. Därmed basta.
Dessutom är det alltid, alltid mer värt att vara med min familj, oavsett hur mycket jag älskar polislivet. Det är så få gånger som precis alla är samlade, så det gäller att ta vara på tiden.
Kommer sakna Fredrik väldigt mycket den här veckan, trots att det kommer bli roliga och fullspäckade dagar. Men som tur är kommer han på Skärtorsdagen. Första besöket i Gisla! :)

Du är den finaste jag vet, älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela