Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Aspiranten.

Publicerad 2012-03-20 21:49:20 i Allmänt

Nu är jag nästan halvvägs in i den tredje terminen. Och när fjärde terminen är slut, då är det dags att lämna skolan. Och jobba. Som polis. Även om det halvåret kommer vara en del av utbildningen så kommer det faktiskt att stå "Polis" på min tröja och jacka. Det är en svindlande tanke.

Och eftersom allt det här närmar sej med stormsteg är det alldeles, alldeles snart dags att välja var jag vill göra min aspirantutbildning någonstans. Ett formulär ska få fyra kryss, vilket motsvarar fyra län. Så nu ska projekt Valångest sätta igång i mitt huvud. Det ska rangordnas. Vägas för och emot. Spekuleras. Analyseras. Och inte minst, lyssnas en massa på vad hjärtat säger.

Det är inte det lättaste.

Men vem har påstått att det är en lätt väg jag gett mej in på?

Kommentarer

Postat av: Fredrik

Publicerad 2012-03-21 13:57:51

1. Stockholm

2. Stockholm

3. Stockholm

4. Gislaved/ Göteborg!?

Det tycker i alla fall jag är ett bra val! ;) Men det är du som väljer, hoppas jag inte påverkat ditt beslut...

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-03-21 15:41:43

Haha, du påverkar nog mer än du tror, älskling. :)

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-03-22 12:21:33

Jag vill också ge dej ett råd gumman

Lyssna på ditt hjärta (det är ju du som

ska göra det som känns bäst) ett litet

tillägg bara, Gislaved hade ju inte varit

fel,billigt boende osv... <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela