Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Sommarcomeback!

Publicerad 2012-06-19 15:41:46 i Allmänt

När jag tog studenten 2004 splittrades Mollie, bandet jag hade sjungit i sen tre år tillbaka. Det kändes riktigt tråkigt att inte hålla på regelbundet med musik längre, men redan året efter fick jag frågan om jag ville börja sjunga i en ny konstellation. Det var Mollie-trummisen Helenas pappa Hasse och några till som var sugna på att dra ihop ett rockcoverband. Naturligtvis tackade jag ja och åkte och provsjöng i ett hus utanför Partille. I huset bodde Daniel och tillsammans med Hasse och Calle kände han efter hur det var att spela med mej. Och känslan blev turligt nog positiv; vips så hade vi startat ett band och det var startskottet för många, många timmar i replokalen. Scum undone hade sett dagens ljus!

Med tanke på att vi bodde på olika ställen var det inte alltid lätt att hitta reptider, men på något vis lyckades vi ändå bli så pass samspelta att vi fick en och annan spelning. Även om det ibland kunde kännas som pest och pina att sätta sej i bilen och åka fram och tillbaka mellan Göteborg och Gislaved kändes det alltid värt det när jag väl stod där bakom micken och vrålade. För att inte tala om hur kul det var att spela in vår demo.

Det blev dock glesare och glesare mellan repen och jag fick en förfrågan om att börja sjunga i ett band till, vilket jag väldigt gärna ville. Dock såg Scum undone till att träffas någon gång då och då, kanske inte med siktet på att skaffa spelningar utan för att träffas och ha kul.

Som bekant flyttade jag till Stockholm i början av förra året och sen dess har jag inte repat med något av banden. Vilket är rent ut sagt skittrist. Det går inte en enda dag utan att jag saknar att göra det som jag älskar allra mest - sjunga tillsammans med duktiga musiker. Har tänkt att jag måste "hitta" ett nytt band, men det är inte det lättaste. Dels för att det är svårt att hitta en intressant annons, dels för att halva grejen med att spela i band är att kemin stämmer till hundra procent.

Som det gjorde/gör i Scum undone. Därför är jag extra glad att vi nu har bokat in ett datum i sommar då vi ska träffas och spela! Ingenting kan komma emellan mej och micken den 31 juli. Bara så ni vet. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela