Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Ledig på riktigt.

Publicerad 2012-06-11 19:58:09 i Allmänt

Ja, när man är ledig medan alla andra jobbar känner man verkligen att det är på riktigt. Att det inte finns en enda liten sak att rätta sej efter eller en enda tid att passa. Jag trodde ju att jag började jobba på onsdag, men det är inte förrän på torsdag mitt sommarschema sätter igång. Så fram tills dess är jag fri som en fågel. Och har INGENTING planerat. Förutom att träna. Ljuvligt.
Så vad blev det av den här dagen då? Jag låg kvar i sängen när Fredrik gick tll jobbet (min första tanke var att jag skulle gå upp samtidigt men VARFÖR i allsin dar ska man gå upp klockan 7 när man är ledig?) och när jag till slut kände för det så gick jag upp, åt frukost och stack och tränade. Alltså, samma saker som jag brukar göra men skillnaden var att jag idag tillät mej att göra det lååångsamt och utan stress (själva träningen var iofs inte långsam, haha). Och så fortsatte det sen. Njöt av en lunch ute på balkongen, strosade runt i Årsta för att kolla in mitt, åtminstone inom en väldigt snar framtid, nya bostadsområde och hittade en frisör hux flux. Väldigt bra, har tänkt i flera veckor att jag behöver klippa mej och som tur var så visste den här killen vad han gjorde! Nu är min sidecut fixad och dom slitna topparna ett minne blott! (I alla fall för några veckor, jag vet på riktigt ingen som får slitet hår så snabbt som jag.)
Hursomhelst. Det är inte ofta man har tid att bara...vara. Och spankulera. Visserligen hade jag nog blivit rätt less på att göra det mer än några dagar, men eftersom jag vet att det bara är två dagar till som jag har den här lyxen så ska jag ta tillvara den riktigt ordentligt.
Nu ska jag fortsätta med att göra ingenting i väntan på att min älskling kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela