Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

I spy with my little eye something beginning with...

Publicerad 2012-02-15 21:43:25 i Allmänt


Imorgon är det alltså dags att bege sej till Gislaved och även om anledningen till just den här resan är fruktansvärd ska det ändå bli skönt att åka dit. Förutom att säga hejdå till André och vara en axel åt Sofie får jag ju tillbringa tid med familjen och det börjar kännas att det var längesen nu.

Tänk om man liksom kunde vara på två eller tre ställen samtidigt. Vad fantastiskt det vore.

Så, vad händer annars då? Är tyvärr inne i en ganska tråkig period i skolan. Trafik har aldrig varit och kommer aldrig att vara ett ämne som intresserar mej. (Även om det såklart bara är att acceptera att en stor del av min framtida arbetsvardag kommer att utspela sej i trafiken.) Som tur är så är kursen slut om en dryg vecka och då kommer vi sätta igång med massa intressanta saker igen. Längtar! Dessutom börjar det snart bli dags för vårens fältstudier, det längtar jag efter ännu mer.

Just nu känns det som att jag går på autopilot och gör allting halvdant. Vet inte vad det beror på, om det är vintern, den trista perioden i skolan eller kommande och ganska avgörande val. Tänk om hjärnan bara kunde ta lite semester ibland, hade inte det varit ganska skönt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela