Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Musikhjälpen!

Publicerad 2012-12-15 16:58:00 i Allmänt

 
Nu är det bara ett dygn kvar av detta finfina projekt, och jag skämdes när jag kom på att jag ännu inte skänkt några pengar. Men nu är det gjort!
 
I veckan såg jag ett inslag om en familj i den indiska slummen. Yngsta dottern var bara ett och ett halvt år gammal och har varit nära att dö av diarré flera gånger. Eftersom hon var så svag hade hon inte lärt sej gå ännu och hennes skrik lät bara som tysta små gnyenden. Inför kameran vägdes hon och vågen landade på fyra kg. FYRA KG. Det är mindre än vad Ellen vägde när hon föddes. Det är ofattbart att tänka att människor lever under såna förhållanden medan vi har det så fantastiskt bra som vi har det här i vårt land! Att alla barn inte har tillgång till rent vatten borde vara betydligt mer relevant att bli upprörd över än att två sekunder klipps bort från en tecknad kortfilm. 
 
Jag har inte så mycket pengar som student, men en hundring gör ingen skillnad i min vardag. Inte i din heller, eller hur? 50 kronor räcker också för den delen!
 
Skänk här!
 
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela