Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

"Två centimeter."

Publicerad 2012-08-27 20:13:27 i Allmänt

 
 
Ja, en sak som är säker, det är att man aldrig ska tro på en frisör när han/hon säger hur mycket av topparna som han/hon kommer att klippa. Två centimeter?? Ehhh, nej. Snarare fem!
 
Känns lite småjobbigt. Jag VILL ha långt hår så otroligt gärna, men samtidigt vet jag att mitt hår innehar något slags världsrekord i att slitas, så jag måste klippa mej mycket oftare och mycket mer än vad jag egentligen vill. Min nya strategi är dock att skippa plattången (använder den numera bara vid väldigt speciella tillfällen), använda hårolja varje dag och bara använda superbra märken på schampo, balsam och inpackning. Tror faktiskt att det har hjälpt en del, för den här gången togs inte alls lika mycket på längden (då brukar dom nämligen säga "fyra" centimeter istället för "två", resultatet blir då att en decimeter av håret ryker) och dessutom så är mitt hår mycket mjukare nu än vad det var för två-tre månader sen.
 
Det var dagens intressanta utläggning, jag förstår att ni antecknar och insuper denna fakta för fullt.
 
Såhär blev resultatet i alla fall:
 
 
Sen att herr "två centimeter" tog alldeles för mycket på min sidecut spelar inte så stor roll, för om en vecka eller två kommer den vara precis som jag vill ha den. Det andra däremot... VÄX!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela