Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Precis vad man hade kunnat vänta sej.

Publicerad 2012-08-23 19:45:00 i Allmänt

 
 
Jag är så... OUTSÄGLIGT trött på att det alltid ska strula med mina löneutbetalningar. Varje, varje gång är det någonting som är fel och som man måste anmärka på. Det har gått så långt att jag numera inte är förväntansfull, utan oroad, varje gång det närmar sej den 25:e. Vad kommer felet vara den här gången då?
 
Hade  på känn att det säkerligen skulle vara samma visa nu den här månaden när pengarna från CSN kommer bli rejält försenade. Och mycket riktigt. Har fått alldeles för lite pengar den här gången också.
 
Blir så trött. JAG gör vad jag ska, både i skolan och på jobbet, men på grund av andra människors missar så är det JAG som blir lidande. Så istället för att kunna njuta lite av att äntligen ha en okej inkomst igen så blir det ännu en snålmånad. Gissar att jag får shoppa i nästa liv.
 
Men egentligen är det ju en världslig sak, om man ser på det från ett annat perspektiv. Jag har mat i magen och tak över huvudet och tänker man i såna banor så är ju min uteblivna guldkant på tillvaron ett i-landsproblem. Får försöka tänka så.
 
Dessutom ordnar sej ju allting förr eller senare. Det är som sagt mest själva principen - att jag får lida av andras misstag - som gör mej ledsen och förbannad.
 
Men men! Ingen idé att lägga energi på något som man ändå inte kan fixa just nu. 
 
Igår postade jag ett brev till min hyresvärd innehållande en uppsägning av mitt hyreskontrakt. Med andra ord blir det inget mer Februarigatan för min del. Det känns lite konstigt, tanken när jag åkte därifrån var ju hela tiden att jag skulle återvända dit. Men sen ville livet annorlunda! Och då menar jag annorlunda på ett bra vis. :) Jag hade gärna hyrt ut lägenheten längre, men hade redan fått besked att jag inte skulle få ha en andrahandshyresgäst längre än till mars, så det kändes faktiskt lika bra att säga upp lägenheten redan nu. På det viset slipper jag ta itu med allting som ska göras när jag är mitt inne i aspiranten. Det känns dock som att det är just lägenheten jag säger upp, inte själva staden. För jag är ganska säker på att jag kommer vilja återvända till Göteborg en vacker dag. Får se till att påbörja övertalningsprocessen redan nu...haha.
 
Min fina Kortedala-tvåa! Där har jag trivts. Den som får ta över den kommer bli lycklig. Och på tal om att ta över... är det någon som är intresserad av ett möblemang för en rimlig peng, så kontakta mej!
 

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-08-23 20:11:03

Kortedala i mitt hjärta!
Har några av mina bästa minnen från den tvåan. Balkongen <3
T o m så att jag känner lite vemod för att den är uppsagd. :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela