Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Nytändning!

Publicerad 2012-08-09 16:33:55 i Allmänt

 
Idag på morgonen kände jag, för första gången sen innan jag stukade foten i början av april, igen mitt gamla löparjag. Hade bra fart och massor av kraft i uppförsbackarna och rejält med studs i dojan hela turen. Kändes väldigt bra! Fortsätter det såhär så kommer jag nog börja pressa tider igen, fram tills nu har jag mest kämpat med att få tillbaka konditionen. Passande nog så är det sista anmälningsdagen till DN:s halvmarathon imorgon, vilket blir en väldigt bra morot. :)
 
Det har varit bra dagar, det här! I måndags kväll kom mamma hit för att kolla in hur vi har det i Årsta och för att uppleva Stockholm. I tisdags gjorde vi båda dessa saker med råge; i sex timmar strosade vi runt och var rejält trötta, men nöjda, på kvällen då det blev det Allsång på Skansen i tevesoffan och tacos. Igår gick vi upp i ottan för att hinna i tid till Viking Lines färja till Åland. Gjorde samma dagskryssning förra året med Lotta och Tomas och det är en riktigt prisvärd utflykt. Tyvärr var det lite för kallt för att sitta ute på däck, men som tur är smakar ju lunchbuffén lika bra oavsett väder. ;)
 
Idag på förmiddagen följde jag med mamma till bussen mot Småland och sa hej dåinnan jag gick till jobbet och det är alltid lite jobbigt att skiljas från familjen eftersom jag då blir påmind om hur långt det är mellan oss. Visserligen träffar jag dom ganska regelbundet ändå med tanke på vilket avstånd det är, men nu blir nästa gång inte förrän i oktober och det känns länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela