Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Nu är det slut på veckan...

Publicerad 2012-08-10 14:29:26 i Allmänt

 
Eller nej, det är det ju inte. För jag jobbar både lördag och söndag. Men det kommer bli rejält med fredagsmys ändå! Ikväll får vi nämligen finbesök av två ljuvliga golden retriever-flickor som ska bo hos oss hela helgen. Dessutom är det semifinal i herrarnas handboll (vilken skräll!).
 
Med andra ord kan det inte bli så mycket bättre!
 
Det börjar kännas att sommaren är på väg att lida mot sitt slut och det är både bra och dåligt. Sista veckan innan skolan börjar ska jag jobba, vilket inte var bestämt från början. Det är lika bra, Fredrik jobbar ändå och det kommer bli riktigt skönt att faktiskt ha lite pengar att röra sej med i höst, vilket jag inte har haft nu i sommar. (Man tenderar att glömma det där varje år, att lönen kommer månaden efter att man tjänat in den.) Den shopping jag tänker unna mej i slutet av augusti och september är jag så himla VÄRD!
 
Men visst är det tråkigt att sommaren tar slut. Särskilt när man inte fått någon sol att tala om. Jag tillhör dock inte den skara som blir deppig när hösten kommer, jag får snarare energi av känslan att saker och ting drar igång igen. Dessutom älskar jag hösten som årstid, det är helt klart min favorit. Färgexplosion utomhus på dagarna och värmeljusmys inomhus på kvällarna. Längtar faktiskt lite!
 
Skolan drar snart igång igen också, och därmed den sista terminen. Jag ser inte fram emot det lika mycket som jag gjorde förra sommarlovet och jag vet inte riktigt varför. Det är inte det att jag inte tycker det är roligt längre (för det tycker jag verkligen) men jag börjar nog bli lite otålig. Vill komma ut i det riktiga polislivet nu! Men när jag väl går in genom grindarna till kära Sörentorp vet jag att det kommer kännas som vanligt igen. Ska dessutom bli grymt kul att träffa klassen! Jag får se till att njuta ordentligt sista terminen, för den här tiden kommer aldrig mer tillbaka.
 

Kommentarer

Postat av: Jonna

Publicerad 2012-08-12 23:45:40

Att vi ska njuta!! Som sagt kommer aldrig igen få vara med så många fantastiska människor i sådan situation! Snart ses vi igen <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela