Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Händelselös helg.

Publicerad 2012-08-27 09:37:46 i Allmänt

 
Men inte för att jag inte hade några alternativ, utan för att jag valde det. Och ack, så skönt det var.
 
Alla människor är olika, en del avskyr att vara själva och får panik efter en kväll på egen hand medan andra ser det som ett inslag av lyx i livet. Jag tillhör den senare kategorin. Ibland tänker jag att jag kanske gillar det lite för mycket, för det är ganska ofta som jag väljer bort att umgås med andra till förmån för att vara ifred. Men istället för att analysera om det är något bra eller dåligt, så har jag mer och mer börjat acceptera att det är en del av den jag är och att det med största sannolikhet alltid kommer vara så.  
 
Dock har jag ju inte varit ensam hela helgen, för det var jobb både i lördags och igår. Förvånansvärt mycket folk faktiskt, och förvånansvärt många oförskämda barn. Som tur är så har jag varit ganska förskonad från såna; dom flesta ungarna man pratar med är hur goa, roliga och väluppfostrade som helst. Men det finns naturligtvis undantag, och det är skrämmande exempel. Igår var det en kille på nio-tio år som, förutom att skrika i falsett för att han inte fick den leksak han ville från butiken, hela tiden störde min visning och som grädden på moset avbröt mej mitt i en mening med att gnälla "Jag vill inte vaaaara här!!". Jag tittade på honom och svarade "du får VÄLDIGT GÄRNA gå härifrån." Helst hade jag velat säga nåt annat, men som tur är finns det en spärr någonstans därinne.
Jag förstår om en tre-fyraåring beter sej på ett sånt sätt, men när en kille som är så stor tror att hela världen kretsar kring honom, då är det något allvarligt fel i hans uppfostran. För jag vägrar tro att ALLA barn som beter sej illa har en bokstavsdiagnos. Tyvärr är nog diagnosen "slapphänta och inkonsekventa föräldrar" betydligt vanligare.
 
Nu blir det inte jobb igen förrän om någon vecka, för idag är det nämligen skolstart! Fjärde, och sista, terminen. Jag undrar om jag ens kommer hinna blinka.
 
 

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2012-08-27 11:12:00

H.Ä.R.L.I.G.T. att höra en vuxen som vågar säga nåt! ouppfostrade ungar är det värsta som finns! På tal om något helt annat!! 16/10 är det 112-kryssning till Åland, tror jag det var....ett antal från jobbet ska dit, jag funderar på att hänga på och skulle helt enkelt kolla om du är intresserad??? Kram.

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-08-27 19:09:45

Hade varit grymt roligt att åka på kryssning med dej! Och det är verkligen på tiden att vi tar och hittar på något ihop! Ska genast kolla mitt schema, mailar dej på fb sen. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela