Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Weird.

Publicerad 2011-11-12 00:33:05 i Allmänt

I torsdags hände något mycket märkligt.

Vi hade styrkeprov i bänkpress. Killarna skulle lyfta 50 kg så många gånger som möjligt (minst 10) och tjejernas stång som också skulle upp och ner i luften vägde 30 kg (minst 10 repetitioner där också).

Jag hade tidigare haft som mål att ligga på runt 30 reps, det antalet har jag nämligen klarat förut på träning. Och så smällde jag till med... 51. Och fick bäst resultat i klassen. Det är HELT overkligt.

Det känns nästan som att det aldrig hände, men då behöver jag bara lyfta lite på armarna för att känna att det är så verkligt som något kan bli.

Coolt! Jag har aldrig ens varit nära att tänka på ifall jag skulle satsa på att tävla om "Bästa idrottsprestation" i min kull, men nu när det gick såhär bra så tror jag faktiskt att jag ska försöka. Bevisligen har jag ju en chans på ETT av momenten iaf... Nu blir det satsning på simning och hinderbana!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela