Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Ledighet - nej tack.

Publicerad 2011-03-29 19:45:14 i Allmänt

Imorgon har vi lektioner, men sen är vi lediga torsdag till måndag. Eller lediga och lediga, vi har en hemtenta vi kan sysselsätta oss med men jag har redan kommit en bra bit på väg så jag lär bli klar med den ganska snart.

Och alla normala människor tycker väl att det är underbart med ledighet, och det gör jag vanligtvis också. Men just dom här dagarna ser jag inte fram emot speciellt mycket.

För meningen med att vara ledig är ju att träffa dom man tycker om, eller hur? Och dom flesta jag tycker om är fasligt långt borta. Inte heller kan jag ta en spontantripp nånstans, dels för att plånboken inte riktigt tillåter det, dels för att katterna måste ha tillsyn. Och i min klass råder det verkligen ingen brist på människor att tycka om, men mina två favvisar åker såklart hem när vi har långledigt.

Nåja. Jag borde ju egentligen ha en smäll som klagar på ledighet. Världens bästa Vicki bor faktiskt i stan så henne tänker jag roffa åt mej så mycket jag kan. Och jag kan ta tillfället i akt att faktiskt upptäcka Stockholm lite. Strosa runt. Dricka kaffe jättejättelänge på ett café och läsa en tidning.

Det blir nog bra!

Ikväll: Hem till Jonna för Veckans brott och tédrickning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela