Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

På begäran!

Publicerad 2011-06-29 01:20:48 i Allmänt

"Nu får du fan uppdatera, nu är du inte morgonpigg i Partille längre!" skrev Isabelle nyss. Och det är ju alldeles sant!

För nu är jag tillbaka i Stockholm igen. Mitt nya "hemma". Eller är det det? Tyckte det var tillräckligt krångligt att kalla Gislaved för "hemhem", vad ska jag kalla det nu? Hemhemhem? Låter ju normalt.

Njaa. Faktum är att det känns väldigt avlägset att jag nånsin skulle bosätta mej där igen. Där finns så väldigt mycket, men samtidigt så otroligt lite. Så kanske är det så att det är Göteborg jag numera borde kalla hemhem. Ett avancemang på listan!

Fast varför måste man bestämma och rangordna allt, å andra sidan? Istället kan jag ju vara glad och tacksam över att det finns många platser där jag känner att jag hör hemma. En del har inte någon alls.

Och på tal om att känna sej hemma börjar jag bli varm i kläderna på jobbet. Både bildligt och bokstavligt talat; jag äääälskar att traska runt i min uniform men det är inte riktigt lika kul under varma sommardagar. Men det är bara att vänja sej, i framtiden kommer jag ha väst också. (Tänk när allt blir på riktigt, jag vill dö lite när jag tänker på det.) Det har inte varit någon rush på jobbet än, antar att folk inte vill gå på muséum när solen skiner men det lär ju komma stressiga dagar tids nog. Trivs i alla fall hur bra som helst!

Nu är jag dock ledig ons-tors eftersom jag jobbar på fredag och hela helgen. Och imorgon (idag om vi ska vara noga) släpps ÄNTLIGEN säsong fyra av Dexter på dvd! SOM jag längtat. Bästa, bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela