Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Tji fick jag.

Publicerad 2011-02-19 11:01:20 i Allmänt

"Härliga tider" tänkte jag igår när jag gick och la mej och såg fram emot en sjukt efterlängtad sovmorgon. Efter en väldigt intensiv (men väldigt rolig, det måste återigen understrykas) vecka i skolan kändes det nästan overkligt.

Och mycket riktigt, verklighet blev det knappast heller för Molly fick av nån anledning för sej att jama och krafselikrafsa hela natten. TACK. Men jag kan faktiskt inte vara arg på henne, inte på Jimi heller. Känns fint och rofyllt att ha dom här och faktum är att om jag varit hemifrån en hel dag (vilket jag är typ...varje dag, haha) så ser jag fram emot att öppna dörren och träffa dom.

Nåväl. Att vara ledig är förstås oerhört skönt och jag har lovat mej själv att inte göra en enda sekunds skolarbete den här lördagen. Imorgon måste jag, men idag är det bara lugn och ro. Hur roligt det än är behöver jag koppla bort. Det görs bland annat genom att åka hem till Vicki Melodifestival-kväll, yaaay! :)

Igår hade vi konflikthanteringsdag vilket innebar att vi tillbringade hela dagen på Lagtorget (ett övningsområde med lägenheter, tunnelbana, pub, affärer - you name it) och ställdes inför problem som vi kommer få möta i verkligheten sen. Riktigt kul, önskar att vi kunde vara där varje dag! Det är helt otroligt vad mycket vi måste lära oss och hur många banor vi måste lära oss att tänka i. Och även om det kan kännas som en tuff utmaning går jag mest omkring och känner mej privilegierad. Det låter säkert som att jag blivit hjärntvättad, men man sugs verkligen in i den här världen. Och att förklara hur det känns när jag vistas på skolan, får lyssna på lärare som utstrålar den största trygghet jag varit med om och pratar med klasskamrater som visar fler och fler imponerande sidor för varje dag, det är så gott som omöjligt.

Såg ni Efterlyst förresten? JÄVLAR vad kul det var. Främst att få känna att man faktiskt gör en insats och ha kontakt med människor ute i det verkliga livet, men också att få vara med och se hur en teveinspelning går till. Kommer nog få möjlighet att svara i tipstelefon fler gånger och det kommer jag absolut göra. Kan för övrigt "avslöja" att den uniformerade polisen Lennart som står vid det kvadratiska bordet och är den som står och läser alla tips som kommer in är vansinnigt trevlig. Rätt man på rätt plats - gud vad jag älskar det.

Kommentarer

Postat av: Magnus

Publicerad 2011-02-20 12:10:25

Jag kollade!:)

Postat av: Micha

Publicerad 2011-02-20 19:10:41

http://www.youtube.com/watch?v=EXBBqMDpPp4



:-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela