Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Den ständiga anmärkningen.

Publicerad 2011-02-23 23:39:36 i Allmänt

Okej, nu ska jag ta upp ett ämne som jag skrivit om förut och som jag är innerligt trött på. Nämligen folks benägenhet att anmärka på hur allvarlig jag ser ut.

Jag älskar verkligen min klass, men nu börjar jag bli less på kommentarer om att jag ser arg/sur ut. När vi hade feedbackträning och fick skriva till folk vad dom behövde bli bättre på/börja med fick jag kommentaren att jag borde le oftare och att jag borde vara sparsam med min elaka blick.

Det känns verkligen jättekul att höra. Vet att ingen menar nåt illa, vet att en kommentar som "du kommer nog bli den där polisen som alla tror är arg" inte betyder nåt för den som yttrar den. Och mina klasskamrater kan inte veta att jag ALLTID får kommentarer om min uppenbarelse. Men det är just det det är - en uppenbarelse. Jag SER UT så. Jag kan liksom inte hjälpa hur mitt vanliga läge är och det finns, milt uttryckt, viktigare saker att fokusera på i skolan än att sitta och vara upptagen med att försöka ge ett vänligt intryck. Jag ÄR vänlig, jag ÄR trevlig, men tydligen får jag dras med ett ansikte som säger nåt annat.

Hellre lever jag med såna anmärkningar än att börja förställa mej. När jag tycker att nånting är roligt, då skrattar jag. Eller asgarvar. Men det kommer sej liksom inte naturligt för mej att ständigt sitta och småle med nyfiken blick. Det är inte jag.  Jag är uppmärksam och iakttagande. Inte SUR!

Fan vad trött jag blir.

Nästa gång nån anmärker på hur jag ser ut ska jag säga till dom att jag kan le om dom är lite roligare.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2011-02-24 12:53:12

Haha!! Go surpuppa! ;-)

Bra replik, den tänker jag sno!

/"Surpuppstvillingen"

Postat av: vicki

Publicerad 2011-02-24 13:09:20

Fy fan vad less man blir på tämligen plumpa människor som får för sej att kasta ur sej saker utan att tänka innan de gör det.

Nåja, vi som känner dej upplever fanimej motsatsen. Du är fantastisk och ser så ut. Puss!

Postat av: Magnus

Publicerad 2011-02-24 13:18:41

Vet hur det känns. Jag har samma"problem".

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2011-02-25 10:06:41



HaHa,vet hur det känns, levt med samma sak i alla år. Fortsätt vara som du är!!!KRAM KRAM!!

Postat av: Isabelle

Publicerad 2011-02-26 15:04:10

Mitt lilla hjärta :) De som känner dig vet ju att du inte alls är sur. Jag uppskattar att du är den du är och inte går runt och spelar någon käck jävla clown hela dagarna som spelar och ser ständigt superglad ut. Jag hade inte orkat umgås med dig då ;)



Du är Äkta. Och på riktigt. Därför är du så himla bra!



Löve You!



Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela