Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Måste dela med mej.

Publicerad 2011-12-18 11:10:27 i Allmänt


Följande scenario utspelades för en halvtimme sen när jag stod vid centralen och väntade på bussen till jobbet. En mycket gammal man och en gammal men mycket hurtigare kvinna försöker komma underfund med när bussen kommer.

Kvinnan: En minut eller tolv minuter!
Mannen: Men det finns ju två olika,  den ena bussen går ju till Kaknästornet, och dit ska vi inte!

(Kvinnan suckar.)

Jag: Vart ska ni nånstans?

Kvinnan (tittar på mej och nickar): Tack... (vänder sej mot mannen igen och pratar pedagogiskt) Jag förklarade för dej igår kväll att det inte spelar någon roll vilken buss vi tar. Slutmålet är ointressant för vi ska inte till slutmålet.

(Kort paus.)

Kvinnan: Men VILL du åka till slutmålet så kan du ju göra det...

Mannen (tittar på mej och ler): Bli inte förfärad, vi har varit gifta i 54 år!

Alla tre skrattar.

Kommentarer

Postat av: cilla

Publicerad 2011-12-18 18:48:15

vad härligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela