Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Sent skall syndaren vakna.

Publicerad 2010-09-20 15:17:41 i Allmänt

Det här är ju egentligen en sorgens dag.

Inte främst för att dom rödgröna inte tog makten så som jag hade önskat; med tanke på vad som faktiskt hänt är jag glad att vi har en statsminister som Fredrik Reinfeldt. Även om jag inte delar hans ideologi litar jag ändå på att han gör ett bra jobb och att han håller fast vid att ett samarbete med Sverigedemokraterna är uteslutet.

Det är oerhört ledsamt att ett sånt jävla skämtparti kunnat ta sej in i riksdagen. Men jag tror att dom kommer avslöja sej ganska snart. Ni såg kanske hur dom gjorde bort sej redan på valvakan igår när dom skanderade "JIMMIE ÅKESSOOON, SHALALALALAAAA, JIMMIE ÅKESSOOOON, SHAAAAAAAALALALALALA!" som värsta högstadiekören. Och det är väl en ganska passande jämförelse - Sverigedemokraternas resonemang och idéer innehåller ungefär lika mycket intelligens och verklighetsförankring som man kan vänta sej av ett gäng högstadieelever. Och då är jag riktigt elak mot många tonåringar där ute.

Vi får se hur lång tid det tar innan fasaden rasar. Ser faktiskt fram emot första debatten.

Kommentarer

Postat av: HerrT

Publicerad 2010-09-24 11:22:24

Lite kul är det att det var Boney M som gjorde den låten känd och den heter Brown Girl In the Ring :-)

Postat av: Vasakärven

Publicerad 2010-09-26 23:43:01

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/monicagunne/article7834903.ab



http://www.aftonbladet.se/debatt/article7834728.ab

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-09-27 08:51:51

Moget. Har aldrig sagt att SD-väljare är onda. Att vara opåläst och naiv är inte samma sak som att vara ond. Ganska komiskt dock med alla som ideligen ska försvara SD:s framgångar genom att framhäva demokratin. Ska vi se Svenskarnas Partis framgångar i Grästorp som ett bra bevis på demokrati också? Väx upp.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela