Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Klar.

Publicerad 2010-09-17 14:07:12 i Allmänt

Nu har jag klarat av Pliktverket och det var det mest odramatiska jag varit med om. Alla varnande ord om hur tufft det är, hur grillad man blir och att man hela tiden måste vara på sin vakt...vad var det för crap?

Jag hade hur trevligt som helst och alla som hade hand om testerna var supersnälla. Eller så är det bara jag som är ovanligt dum och inte fattar att allt var en stor komplott.

Igår var det dataprov, polisintervju, syn-och hörseltest, styrkeprov och läkarundersökning och i morse var jag på psykologsamtal (så det kändes på ett vis ganska "onödigt" att ta en hel semesterdag när det hade räckt med två timmars ledighet, men det stod i informationen att det skulle vara en halvdag). Det är såklart helt omöjligt att säga hur det gick eftersom jag inte har en aning om hur poliserna och psykologen uppfattade mej men jag hoppas och tror att jag förmedlade en rättvis bild av mej själv och att dom gör en gemensam bedömning att det dom sett  uppfyller kraven för en plats på Polishögskolan.

Två månaders väntan nu alltså... i slutet av november får jag veta. Men - och det här är faktiskt sant - oavsett hur det går nu så kommer jag vara nöjd. För det första har ju hela grejen med Pliktverket känts som världens största bonus eftersom jag först inte blev kallad dit. För det andra så återstår nu 720 sökande av drygt 9000. Det betyder alltså att jag tillhör dom 8 % som blivit framvaskade. DET, mina vänner, är fan inte nåt man ska känna sej missnöjd med.

376 platser konkurrerar vi om nu. To be continued...

Under tiden kan jag börja fokusera mer på andra saker. Min fritid till exempel! Vid halv fyra sätter jag mej på tåget till Landskrona och det ska bli en underbar kväll hos familjen Engström/Ljungberg. Imorgon cruisar jag vidare mot Malmö och en gammal hederlig rockkväll med fröken Kihl. En perfekt mix av mys och fest alltså - precis vad jag behöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela