Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Att vara kär i en fantasi.

Publicerad 2010-10-20 22:32:38 i Allmänt

Ibland måste man göra det som skrämmer en allra mest för att kunna ta ett steg vidare här i livet.

Även om det innebär att du utsätter sej för risken att återse den som krossade ditt hjärta och som fortfarande äger det.

Det är inte så att jag ältar. Det är inte så att jag går omkring och lider varje dag. Men jag vet att det finns en anledning till att det går åt helvete med alla jag träffar, att det känns som att jag aldrig mer komma kunna känna nåt äkta för nån. Att ingen duger, att det är som att det finns en slöja mellan mej och alla människor jag går förbi på stan.

Anledningen är att jag, hur sorgligt och tragiskt det än låter, nog aldrig riktigt slutat hoppas. Eller slutat sakna.

Frågan är vad jag saknar mest? Känslan av att vara fullständigt värdelös? Den overkliga ångesten i att gå omkring på gator i en främmande stad och inte veta vart man ska ta vägen för att det känns som att man ska gå sönder inuti? Dom kyliga kommentarerna? Osäkerheten? Den usla kommunikationen?

Jag borde inte behöva fler skäl till att lägga ner.

Men jag fortsätter, som en outtröttlig duracellkanin. Fortsätter att sakna honom. Oss. Vad jag vill tro att vi hade kunnat vara om allt bara var annorlunda. Och det spelar ingen roll hur många sanningar jag får höra av alla kloka människor i min omgivning. Min hjärna vet. Och den är lika frustrerad som alla andra över vad mitt hjärta håller på med.

Därför hoppas jag att han är kvar på lördag när jag kommer. Därför hoppas jag att han kommer vara lika kall som bara han kan vara och sätta den slutgiltiga spiken i kistan så att jag kan bli skitledsen och sen begrava den här fantasin en gång för alla.

Kommentarer

Postat av: Cilla

Publicerad 2010-10-21 12:01:00

Åh vad jobbigt!jag vet hur det är när hjärtat och hjärnan säger olika. KRAM

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-23 18:37:31

Jag som börjat tro att tjejer inte Har känslor

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-10-23 20:19:45

Vissa har nog lite för mycket till och med.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela