Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Insikt.

Publicerad 2010-11-24 22:44:42 i Allmänt

Förresten. Ibland måste man kasta sej ut, utan livlina.

Varför har jag tänkt att jag ska begära tjänstledigt ett tag? Varför har jag tänkt att jag ska jobba kvar på somrarna? Visst, för att ha en slags ekonomisk trygghet. Men är det VÄRT det?

Är det värt att klamra sej fast vid sin gamla tillvaro som man varit så angelägen om att få byta ut? Är det värt att vara kvar i en verksamhet som, trots många goda sidor, gjort mej så himla besviken gång på gång på gång? Tror jag verkligen så lite om mej själv att ett extrajobb nån annanstans ska kännas som nåt som kräver "tur"?

Jonathan hjälpte mej, på sitt alldeles speciella vis, att komma fram till svaret: 

"Jonathan says:

Vad väljer caroline engström?

A. Att börja polishögskolan och utvecla och hitta sig själv i ett liv med nya ramar
B. Att börja polishögskolan och förnedra sig själv med att göra uppgifter värda barnflickor i knutby typ

Tyvärr verkar ju svaret vara B"


Nej. Vi kör på A nu. Hela vägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela