Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Äntligen november.

Publicerad 2010-11-01 09:50:52 i Allmänt

Den här månaden får jag äntligen veta hur det blir. Man kan väl säga att jag är mer splittrad än nånsin.

Hela året har tankarna kretsat kring drömmar om Polishögskolan och en längtan att komma bort, till nåt annat. Och nu när beskedet närmar sej känns det läskigt. Som att jag nästan är lika rädd för att komma in som för att inte komma in.

Det handlar inte om att jag tvekar på polisyrket i sej. Däremot är det alla kringgrejer som inte alltid känns hundra; lämna en trygg tillvaro och en stad jag verkligen älskar. Hyra ut lägenheten. Förmodligen behöva bli inneboende. Ha pyttelite pengar att röra mej med.

Å andra sidan måste man offra lite för att komma dit man vill. Och det är onödigt att lägga en massa energi på det här innan jag har beskedet i min hand. Allting kommer nog klarna i slutändan. Det brukar göra det!

Hade en skön helg med besök från familjen Engström/Zrno och lite häng på stan med familjen Engström/Andersson. Sånt gillar vi!



Cilla och världens sötaste lilla rumpnisse som sov som en stock hos moster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela